Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2014 22:21 - Несбъднато бащинство
Автор: turb04 Категория: Спорт   
Прочетен: 2673 Коментари: 12 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Лежах на леглото, а системата бавно капеше. Това им е лошото на системите, защото текат бавно и те хваща саклет, но какво да се направи – и тези неща ги има и трябва да се изтърпят.

Бях в “Страната на сенките”. Така бях кръстил отделението, защото имах усещането, че е нещо като чистилище, само където от време на време имаше и такива, които се връщаха и не преминаваха чертата.

На другото легло беше бай Дянко, мълчалив възрастен човек някъде от трънските села. Мълчеше той, мълчах и аз и си се люшках в мислите.

Слава Богу, не стоях там през нощта! Когато си плащаш можеш и да се пазариш и аз така се спазарих. Въпреки това престоят в “Страната на сенките” е неприятно преживяване....

Както си лежах вратата леко се отвори и насреща си видях .... дете....

Така и не можах да свикна с вида на тези дечица... Приличат на някакви сериозни извънземни... Нямат и косъмче по лицата и главите си и изглеждат хем странно, хем страшно...

Две огромни сини очи върху слабото сериозно личице.... Стоеше и гледаше сериозно и с неподправено детско любопитство.

Инстинктивно му се оплезих и се усмихнах.

В първия момент детето се учуди, но при второто ми изплезване се усмихна и лицето му грейна!

Поканих го да влезе и го заговорих.

Теди, защото така се казваше момчето, приседна в краката ми и започнахме да си приказваме.

Теди се оказа заклет левскар и аз започнах да го закачам, а постепенно той се разпали и не след дълго вече си разменяхме познатите “А ти знаеш ли, как тогава.....”.

Говорихме много дълго, на мен ми смениха банката, а Теди си седеше в краката ми и вече се бе нахилил до уши! Даже и бай Дянко започна да се подсмихва...

И изведнъж, както си говорехме Теди стана, приближи се до мен и със сериозна физиономия ми каза – “Искаш ли да ми станеш татко?”.

А сега де! Насреща бяха двете големи сини очи, които ме гледаха сериозно, с очакване и надежда....

Взех решението на секундата, усмихнах му се и му казах, че искам.

Теди грейна! Подадох му ръка, тоя я сграбчи и после се сгуши до мен....

В душата ми емоциите се сменяха с такава скорост, че дори не можех да ги осъзная напълно. Мислех за Теди, за дъщеря си....

Продължихме да си говорим и по едно време Теди заспа...

Крачетата му бяха увиснали от леглото и бай Дянко стана и внимателно ги качи на леглото.

После сестрата дойде и събуди Теди, след което го отведе.

Пак от нея разбрах историята на моя нов син... Теди страдаше от левкемия и май нямаше особени шансове... Когато го чух гърлото ми се стегна... Мамицата му! Защо едно дете трябва да си иде от този свят по този грозен и недостоен начин и защо изобщо трябва да си отива!

А се оказа, че това не било единствената болка на момчето. Баща му заминал за Испания да работи, майка му го зарязала при баба му и хванала нанякъде. Не я бяха намерили за да дойде и да види детето... Гадост... Бащата също не беше дошъл. Нямало как да напусне....

С Теди станахме неразделни и ако той не беше при мен аз отивах при него, когато това беше възможно. Вечер тържествено му обещавах, че на сутринта ще се върна. Всеки път му носех по нещичко и той беше щастлив....

Сестрите ми казваха, че бил много горд, че си имал баща и че баща му го обичал много... Дете... Но аз наистина го бях заобичал.

Вчера, когато си тръгвах му обещах, че днес ще му донеса снимка на Бербатов.

Отидох в стаята на Теди и краката ми се подкосиха... Леглото му беше оправено и чакаше следващия. “Страната на сенките” бе отвела Теди и той бе престъпил чертата...

Теди, момченце мое! Няма да мога да те заведа на мач на Бербатов, нито на риба. Бях се зарекъл пред себе си да бъда близо до теб, докато и след като оздравееш, но съдбата е отредила друго!

Дано сега си на по-добро место и да си щастлив, а някога, и аз самият не зная кога, ще дойда при теб в онзи твой по-светъл и много по-добър свят, ще те хвана за ръчичка и просто ще вървим нанякъде! Без значение накъде!

Сбогом, Теди!

Обичам те!

Оттогава минаха вече пет години, но точно този спомен, за разлика от осналите не е избледнял ни най-малко.
Аз съм атеист и не вярвам в глупостите за някакъв смешен бог, но вътре в себе си усещам, че има неща, които са над живота. В смисъл, които не престават със смъртта...
Както и да е. Животът е за живите и нямаме никаква друга възможност, освен да продължаваме да го живеем, но не мога да спра да се сещам за Теди...




Гласувай:
23



1. monaliza121 - Сбъднато е... за Теди...
03.09.2014 00:06
Сбъднато е... за Теди...
цитирай
2. turb04 - Дано!
03.09.2014 00:19
Дано!
цитирай
3. анонимен - Хубав, човешки разказ!
03.09.2014 09:25
Поздрави!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздрав!
03.09.2014 10:27
Много ти е силно творчеството! Явно си преживял всичко, за което пишеш и то в дълбочина.
цитирай
5. turb04 - Благодаря, ама по-добре да не го бях ...
03.09.2014 10:31
Благодаря, ама по-добре да не го бях преживявал това...
цитирай
6. zaw12929 - Бъдете си атеист, но оставете Бог ...
03.09.2014 12:39
Бъдете си атеист, но оставете Бог намира...
Аз съм атеист и не вярвам в глупостите за някакъв смешен бог и къде видяхте смешния Бог...

Много бързо се изправя пред Бог, който не го признава... даже на Христо Ботев се случи...
цитирай
7. turb04 - За мен не съществува и точка.
03.09.2014 12:52
За мен не съществува и точка.
цитирай
8. lubovakoniamash - Привет Марине..
03.09.2014 20:25
turb04 написа:
За мен не съществува и точка.
Нямаш представа колко си прав
в тази изказана от теб мисъл така е Той/Бог/ не съществува Той Е......съществуват съществата като нас създадени от Него ......
Има една много неудобна истина: твоят живот има смисъл само тогава, когато е устремен към Бога – твоя Творец и Промислител, Небесния Отец, а всички радости в твоя живот, ако не се съгласуват с Неговите заповеди – са само примамки за погибел. Обаче на нас така ни се иска да поживеем „за себе си”, нали ние толкова сме пожертвали за това, което вече сме постигнали, и за това, което се надяваме да имаме в бъдеще… Как тогава да се съгласиш с това Негово "съществуване"?!! Нали той посяга на твоя "вътрешен комфорт", подлагайки на съмнение смисъла на живота ти! Ами ето ти една "прекрасна" земна светска причина...да Го отричаш ......
Поздрав Дора
цитирай
9. turb04 - Поздрав, Дора, но за мен не същес...
03.09.2014 21:13
Поздрав, Дора, но за мен не съществува и това е.
Мога много да говоря по въпроса, но съм разбрал, че е безмислено, като с това не искам да те обидя по никакъв начин.
Приятна вечер от мен! :)
цитирай
10. lubovakoniamash - разбира се....
04.09.2014 11:11
разбира се Марине ти имаш свободна воля и аз я уважавам, защото тя ти е дадена не от друг а от Бог . Просто реших да изкажа мнение по въпроса за Бог а по повод на разказа много ми хареса имаш истински талант да разказваш макар че историята е тъжна написана е много добре.
Хубав и усмихнат ден от мен . :))
Поздрав
цитирай
11. anibel - ...
05.09.2014 03:38
Гордея се с теб!
цитирай
12. miaa - Много искрено, грабна ме!. . . Бл...
07.09.2014 11:42
Много искрено, грабна ме!...Благодаря!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2649915
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031