Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2013 11:03 - Коледно късметче
Автор: turb04 Категория: Спорт   
Прочетен: 3914 Коментари: 19 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вървях уморено и безцелно по заснежената улица. Около мен беше празнично и светло, а мигащите украси по магазините и улицата създаваха онова особено празнично коледно настроение.
Хората, покрай които минавах леко се отдръпваха от мен с израз на нескрито раздразнение и погнуса. Прави бяха. Въобще не изглеждах блестящо. Мръсното старо палто, прокъсаните зимни обувки и небръснатата ми и немита физиономия наистина не предизвикваха симпатия... Това е... Клошар, скитник, бродяга... Наречи го както искаш, но в крайна сметка става въпрос за нещо като мен. Умишлено използвам думата “нещо”, защото същество звучи твърде извисено...
А до не съвсем отдавна и аз гледах на клошарите така, както сега гледат мен... Бях преуспяващ частник с добър бизнес и мислех, че животът е едно безкрайно състезание и безкраен празник..
Да, ама не... идилията се развали от развода... Не зная откъде бившата ми жена намери онзи адвокат, но той успя буквално да ме срине.... В крайна сметка се оказах на улицата, без бизнес и пукната стотинка и заживях зле и волно...
Тогава беше лято и не усетих шока толкова жестоко, но сега.... Нощно време температурите често падаха доста под нулата и не искам да ви разправям, как се спи навън при такива условия, забутан в няколко кашона...
Неусетно бях стигнал до Църквата... Това е една много стара постройка, издигната върху руините на още по-древен езически храм. Влязох вътре и си отдъхнах. Не само защото вътре беше далеч по-топло, но и защото всеки път усещах някакво приятно отпускане и мир...
Седнах в края на една от пейките и се замислих... Сто пъти съм се питал, дали ще мога отново да се върна в онзи мой свят... Мъчно ми беше, а сега в деня на Коледа, още по-силно изпитвах носталгия по дома и празничната атмосфера... Не е възможно човек да си спомня толкова силно за нещата...Буквално усещах аромата на печащия се във фурната кейк...
Усетих, че сълзите ми се стичат по бузите, но дори не направих опит да ги избърша... Прииска ми се да ме няма.. Да съм мъртъв, да свърша със себе си веднъж завинаги и да не се мъча.....
- Здравей, дочух сякаш от много далеч. Отворих очи и видях едно малко момиче, което стоеше пред мен. То беше слабичко и дребничко, с много ситно къдрави тъмни коси и с огромни, както ми се сториха, черни очи... Имаше нещо много изразително в тях.. Бяха някак не по детски сериозни и тъжни..
- Здравей, повтори то. Защо плачеш?
Какво да й отговоря... Огледах се притеснено, защото очаквах някой да й извика да се махне от мен, но не видях никой...
- А моята майка умря, каза момичето. И сега всяка вечер идвам да се моля тук, за да се върне мама при мен. Отчето в училище разправяше, че ако много силно искаш нещо и се молиш за него, то ще се случи. А ти молиш ли се?
Стоях и не можех да обеля дума.... Чак сега осъзнах, че откакто бях станал скитник, почти не бях разговарял с никого... Чувствах се неловко. Просто не можех да проговоря и само я гледах...
Тя постоя и ме погледа още малко със сериозните си очи, а после бръкна в малката си дамска чантичка и ми подаде нещо... Бавно го сложи в ръката ми и после затвори пръстите ми отгоре. Погледна ме още веднъж, обърна се и си тръгна....
Стоях като вцепенен. След известно време бавно отворих ръката си и погледнах, какво ми беше оставила.
Беше коледно късметче, на което пишеше ОБИЧ...




Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mihala - Тя ти е оставила най-хубавото къ...
14.10.2013 11:17
Тя ти е оставила най-хубавото късметче. Пожелавам ти и от мен.Поздрав
цитирай
2. turb04 - Поздрав и на теб!
14.10.2013 11:20
Поздрав и на теб!
цитирай
3. coacoa11 - Призракът на скитника, просяка, ...
14.10.2013 12:24
Призракът на скитника, просяка, уличния музикант броди из блоговете упорито напоследък... Радвам се, че поставяш темата по нов начин.
Травмата от жестока загуба е тази, която ни прави безчувствени към всичко в света и ни превръща в скитници и просяци. Овладяваме добри техники за просене, които да поддържат тялото, но не знаем пътя назад, как да излезем от празнотата и да намерим обич и смисъл в живота.
Харесах превъплъщението ти, навлязъл си в психологията на бездомника. Знаеш ли как се излиза от там? :)
цитирай
4. turb04 - Зная - по желание.
14.10.2013 12:37
Зная - по желание.
цитирай
5. coacoa11 - :) Нееее. . . добре си ми е тук, на д...
14.10.2013 13:38
:) Нееее... добре си ми е тук, на дъното, без желания. Искам си свободата. Няма да се издигам нагоре, че отвисоко се пада по-лошо. Имам си мисия - правя хората доволни и щастливи от собственото им милосърдие. Е, понякога са разсеяни и забравят да ми благодарят:)
цитирай
6. turb04 - Това прозвуча като слоган на Здр...
14.10.2013 13:40
Това прозвуча като слоган на Здравната каса ;)
цитирай
7. coacoa11 - ;)
14.10.2013 14:27
http://www.youtube.com/watch?v=Hzgzim5m7oU
цитирай
8. turb04 - Мдаааа, щастието по принцип е форма ...
14.10.2013 14:54
Мдаааа, щастието по принцип е форма на взаимност....
цитирай
9. nanastef - Глад за ОБИЧ ! Но глад за "пр...
14.10.2013 15:10
Глад за ОБИЧ ! Но глад за "празничната атмосфера" и "аромата на печащия се във фурната кейк" може да изпитва и човек, който притежава голям, луксозен дом, мултифункционална фурна, пълен хладилник и LED-коледна украса. Преувеличено ми стои това с развода, адвоката и клошаря. Доста и то. Този тип некомфортни усещания (на лирическия герой) може да се дължат на тежка загуба на близък човек, на хормонален дисбаланс или психическо заболяване.
цитирай
10. aip55 - Какво ли
14.10.2013 15:22
още няма да ни сервира животът. И аз съм се питал,( защо живота ни е на приливи и отливи)? Защо доброто и злото вървят винаги ръка за ръка? А може би, това е класиката на живота.......
Хубава тема! Макар и да страдаме доброто трябва винаги да е в душите ни.....Поздрав!
цитирай
11. turb04 - Глад за ОБИЧ ! Но глад за "пр...
14.10.2013 16:15
nanastef написа:
Глад за ОБИЧ ! Но глад за "празничната атмосфера" и "аромата на печащия се във фурната кейк" може да изпитва и човек, който притежава голям, луксозен дом, мултифункционална фурна, пълен хладилник и LED-коледна украса. Преувеличено ми стои това с развода, адвоката и клошаря. Доста и то. Този тип некомфортни усещания (на лирическия герой) може да се дължат на тежка загуба на близък човек, на хормонален дисбаланс или психическо заболяване.


Тази история, както повечето мои, се основава на реален случай и човекът си е нормален... По-точно беше, докато бе още жив...
цитирай
12. turb04 - още няма да ни сервира животът. И аз ...
14.10.2013 16:17
aip55 написа:
още няма да ни сервира животът. И аз съм се питал,( защо живота ни е на приливи и отливи)? Защо доброто и злото вървят винаги ръка за ръка? А може би, това е класиката на живота.......
Хубава тема! Макар и да страдаме доброто трябва винаги да е в душите ни.....Поздрав!


Поздрав и на теб!
цитирай
13. nanastef - Съжалявам, прости ...
14.10.2013 16:26
Съжалявам, прости ...
цитирай
14. turb04 - За нищо, не се притеснявай :)
14.10.2013 16:28
За нищо, не се притеснявай :)
цитирай
15. hel - Поздрав!
15.10.2013 00:44
Поздрав!
цитирай
16. turb04 - Поздрав и на теб!
15.10.2013 06:48
Поздрав и на теб!
цитирай
17. vmir - Уникално!
15.10.2013 08:32
Какво ли става в главите на клошарите?
цитирай
18. turb04 - Не знам какво става в главите им, но ...
15.10.2013 08:39
Не знам какво става в главите им, но изглеждат много спокойни хора.... Маже би, когато се отървеш от френетичността на битовизмите и кариерата и си връщаш душевната хармония. Най-странното е, че доста от клошарите имат къде да живеят, имат роднини, които искат да се грижат за тях, но те предпочитат улицата...
цитирай
19. vmir - 18. turb04,
15.10.2013 09:13
turb04 написа:
Не знам какво става в главите им, но изглеждат много спокойни хора.... Маже би, когато се отървеш от френетичността на битовизмите и кариерата и си връщаш душевната хармония. Най-странното е, че доста от клошарите имат къде да живеят, имат роднини, които искат да се грижат за тях, но те предпочитат улицата...


Да, баща ми е точно такъв. По времето на комунизма му викаха "милионера", трудно намираше в джобовете си левове, защото бяха препълнени с долари. Сега е измършавял ужасно, но не спира да си купува коли.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2654132
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930