Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2013 11:43 - "Толерантните" и "гостоприемни" българи
Автор: turb04 Категория: Спорт   
Прочетен: 7252 Коментари: 26 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Снощи е имало бунт на бежанци от лагера в квартал Овча купел.
58 годишна жена е починала в Пирогов, след като се е почувствала зле.
Извикана е линейка, но по стар нашенски обичай същата е пристигнала със скоростта на парализирана костенурка, та се наложило на финала хората да се самоорганизират и закарат със собствен превоз жената, която за жалост е издъхнала в болницата.
Това в резюме.
Новината прочетох в Днес.бг, а отдолу имаше коментари.
Страшно много коментари.
Около 85% от тях бяха отвратителни и в стил "долни мангали, марш! мрете! за какво сте дошли?! неблагодарници!" и от сорта.
Потресох се!
Починала е жена. Нечия майка, съпруга, живо човешко същество.
Тази жена е попаднала тук, защото е бягала от кланета, убийства и разруха, а не защото така й е кефнало в седем часа сутринта след сън! Може да е загубила близки, дом и всичко, за което се борила цял живот...
Това е съдбата и на 90% от сирийските бежанци, защото съм убеден, че покрай тях са се намъкнали и опортюнисти, които просто искат да се настанят в Европа.
Наляво и надясно се бием в гърдите колко сме толерантни и гостоприемни...
Стига с това паунско надуване!
Ние сме мизерници!
Поставили сме тези хора в унизителни условия на съществуване и живот и това си е чисто български незаинтересован подход!
Бях в Италия в началото на 90-те, когато дойде голямата бежанска вълна от Албания.
Знаете ли, че още преди да дойдат, хората се бяха самоорганизирали, събираха помощи, даваха одеала, дрехи и всеки каквото може. Да не говорим за Каритас и неизброимите религиозни ордени, за общините, които намериха и оборудваха помещения!
Скъпи сънародници, ние не правим такива неща, защото нямаме такава нагласа, защото сме се капсулирали тотално в нас самите, или максимум в семейството и не ни пука за никого и за нищо!
Ние сме нация от ревльовци, които опищяват света, ако някъде не ги приемат със софра и все едно са им длъжни, но виж, да помогнем на хора в беда - не! Е, защо тогава да приемат нас като равнопоставени човешки същества, след като на практика не сме?!
За политиката на правителството и държавата изобщо и не искам да говоря, защото това е мръсната пяна на обществото и от нея не може да се очаква нищо смислено и нормално.
Думата ми беше за хората. За обикновения "толерантен" и "гостоприемен" българин, или по-скоро за разрушаването на поредния мит...




Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aip55 - Браво Турбо
20.09.2013 13:54
-за постинга ти. Само, който е бил емигрант само той може да оцени какъв възпитателен ефект има постинга ти. Но, ние и да искаме да сме с отношения, като на западняците, не можем да го направим, защото сме бедни/сиромаси и нямаме какво да им подадем на тези хора, освен да ги нахраним. Така е, като нямаме образовани и културни хора във висшите/мутренските кръгове по въпросите за емиграцията. За жалост никой не може да им помогне в момента. Поздрав от мене за постинга ти!
цитирай
2. turb04 - Благодаря. Странното е, че в дре...
20.09.2013 13:57
Благодаря.
Странното е, че в древните български държави са приемали чужденци и са били много толерантни, стига последните да са живели по правилата, като са им предоставяли равни възможности!
Живял съм много навън, но ще ти призная с огорчение и друго - ние сме най-незадружната нация зад граница...
цитирай
3. aip55 - Благодаря. Странното е, че в дре...
20.09.2013 20:29
turb04 написа:
Благодаря.
Странното е, че в древните български държави са приемали чужденци и са били много толерантни, стига последните да са живели по правилата, като са им предоставяли равни възможности!
Живял съм много навън, но ще ти призная с огорчение и друго - ние сме най-незадружната нация зад граница...

Точно за това те поздравих! И аз дълги години живях в чужбина и зная как западняците се отнасяха към емигрантите. Какви грижи полагаха за тях, но и как враждебно бяха настроени рекс радикалите в Австрия и Германия. Това с очите съм го видял и преживял! Поздрав....
цитирай
4. etyna - Ех, защо,
20.09.2013 21:14
защо грозните истини ги виждат предимно хората, които най-малко ги заслужават... Останалите се радват на "мръсната пяна", в която плуват.
Аз не обичам всичките си ближни. И помагам не винаги от любов, а просто защото ТРЯБВА.
Мисля, че това е постинг за човешкия дълг.
Поздрави!
цитирай
5. galinbalin - "Ние сме мизерници!"
21.09.2013 05:15
A! ;-)
цитирай
6. larryone - Да, бедният човек се страхува от ...
21.09.2013 05:38
Да, бедният човек се страхува от всичко и всички, подозрителен е и се радва само когато види, че има и по-зле от него (това по повод на коментарите в Днес.бг). Като бежанците поживеят още малко у нас, Башар Асад и войната ще им се сторят рай.
цитирай
7. tanya7713 - Когато иде реч за самите нас, бихме ...
21.09.2013 09:09
Когато иде реч за самите нас, бихме искали да бъдем приети добре навсякъде по света, да имаме същите права и възможности, като на гражданите на съответната държава, ако се установим да живеем в нея...И в същото време реагираме адски атавистично и чисто комплексарски по отношение на други хора, които искат да живеят у нас...Държим се така, сякаш ни крадат от хляба...И понеже сме много толерантни /чудя се кой и защо разпространява още този мит?!/, ще дадем всичко от себе си, та чужденецът да не види бял ден ...Защото манталитетът ни е такъв - да си го изкарваме непрекъснато на някого, да си търсим виновник, който да плаща за собствената ни неспособност да подредим бита и държавата си...
Кое ни прави ксенофоби и имаме ли навика да оправдаваме безпътицата на собствената ни държава с присъствието на чужденци в нея?
цитирай
8. stamenmihalevski - За съжаление имаш право за упреците ...
21.09.2013 10:29
За съжаление имаш право за упреците си, но само донякъде. Същевременно не мисля, че е правилно да се изтъква, колко добре се грижел Запада за бежанците. Ще се опитам да обясня позицията си с един пример. Живяли на един голям парцел един българин, един сириец и един западняк(нека е италианец, защото ни даваш пример с тях). Всеки от тримата си имал къща. Тази на италианеца била най-спретната и хубава, но нямала кладенец отпред. И на българина нямала кладенец, но била някак си по-хубава от тази на сириеца. Последният, който имал кладенец продавал вода на другите двама. Въпреки че българинът бил по-беден от италианеца, си купувал водата от сириеца на цена, каквато собственика искал и не че не се оплаквал, но се бил примирил с обстоятелствата. Италианецът обаче все му се струвало, че му е скъпо и решил да предприеме нещо. Една вечер подпалил къщата на сириеца. Тя изгоряла, а той останал на улицата. Къщата на българина имала само една стая, в която живеел с цялото си семейство и не искал да настани в нея сириеца, жена му и децата му, защото се притеснявал, че един ден, ако се случи нещо с него, сириецът ще изгони българката и българчетата от и без това мизерната и малка къщичка, затова му казал, че ако иска може да спи в мазето, но само за няколко дни. Мазето било тъмно и влажно. В малката стаичка наистина имало място да се съберат някак си двете семейства, но било опасно, а старият българин не искал да рискува бъдещето на поколението си. Все пак то било по-важно за него от оцеляването на съседа му. Италианецът пък предложил на сириеца да му даде най-малката от стаите в къщата си(той имал четири стаи), която също била нещо като мазе, но поне имало малко прозорче и не било влажно. Там сириеца можел да се настани със семейството си, но за сметка на това трябвало да позволи на италианеца да ползва стария кладенец и също да ползва труда на цялото му семейство. Сирийците трябвало да носят всеки ден вода от кладенеца и да обработват италианските ниви, а срещу това щели да имат покрив над главата си. Благодарение на сирийския труд и спестените от водата пари, само след няколко години италианецът построил още един етаж на къщата си. Българинът не забогатял, защото продължил да си плаща същата сума за вода, а сириецът и семейството му останали да живеят в мазето на италианеца. Въпросът е кой е постъпил по-приятелски към сириеца, италианецът или българинът???
цитирай
9. joysii - Потресаващо! Ама ето - това е и...
21.09.2013 10:40
Потресаващо!
Ама ето - това е истинското лице на БЪЛГАРИТЕ. То веднага се проявява в момент на изпитание - трудност, извънредна ситуация и. т. н.
Иначе - тук в интернет - хиляди надути патриотари ще си разчекнат устите да врещят колко велики, неповторими и благородни сме.
Е, къде са така прехвалените черти на българина сега?
Липсват.
Аз определено мисля,че в България има място за хиляди сирийски бежанци. Има безброй декари пустеещи земи и напуснати селца със съвсем запазени красиви къщи.
Защо тези хора да не живеят там?
В крайна сметка - всички сме хора - националност, религии - това са по-незначителни неща.
Няма нищо по-важно от човешкия живот.
............
Поздрави за постинга,Турбо!
цитирай
10. turb04 - Благодаря. Странното е, че в дре...
21.09.2013 10:47
aip55 написа:
turb04 написа:
Благодаря.
Странното е, че в древните български държави са приемали чужденци и са били много толерантни, стига последните да са живели по правилата, като са им предоставяли равни възможности!
Живял съм много навън, но ще ти призная с огорчение и друго - ние сме най-незадружната нация зад граница...

Точно за това те поздравих! И аз дълги години живях в чужбина и зная как западняците се отнасяха към емигрантите. Какви грижи полагаха за тях, но и как враждебно бяха настроени рекс радикалите в Австрия и Германия. Това с очите съм го видял и преживял! Поздрав....


Е, значи поне на теб не трябва да обяснявам за какво иде реч.
Поздрави от мен!
цитирай
11. turb04 - защо грозните истини ги виждат п...
21.09.2013 10:52
etyna написа:
защо грозните истини ги виждат предимно хората, които най-малко ги заслужават... Останалите се радват на "мръсната пяна", в която плуват.
Аз не обичам всичките си ближни. И помагам не винаги от любов, а просто защото ТРЯБВА.
Мисля, че това е постинг за човешкия дълг.
Поздрави!


Най-лесно е да не мислиш и това е отговора на твоите въпроси.
Поздрав и от мен!
цитирай
12. turb04 - ние сме една отвратителна безсъ...
21.09.2013 10:57
martosblack написа:
ние сме една отвратителна безсъзнателна сган,
която не обича дори себе си.Всичко е поза,гръмки фрази,а после типично в наш стил ножа в гърба.
А като човек работещ в здравеопазването
заявявам най отговорно,че 80% от персонала е за уволнение
липсва му съзнание,отговорност и човечност!


Не само на персоналът в здравеопазването липсва съзнание - това е навсякъде, за огромно съжаление...
цитирай
13. turb04 - Ти да видиш ;)
21.09.2013 11:00
galinbalin написа:
A! ;-)


Б! ;)
цитирай
14. turb04 - Да, бедният човек се страхува от ...
21.09.2013 11:11
larryone написа:
Да, бедният човек се страхува от всичко и всички, подозрителен е и се радва само когато види, че има и по-зле от него (това по повод на коментарите в Днес.бг). Като бежанците поживеят още малко у нас, Башар Асад и войната ще им се сторят рай.


Е, чак рай няма да им се стори, защото арабският манталитет и по-пермисивен, а и те умеят много добре да се приспособяват, а колкото до бедния човек, в 90% от случаите "заслугата" за бедността си е лично негова...
цитирай
15. turb04 - Когато иде реч за самите нас, бихме ...
21.09.2013 11:20
tanya7713 написа:
Когато иде реч за самите нас, бихме искали да бъдем приети добре навсякъде по света, да имаме същите права и възможности, като на гражданите на съответната държава, ако се установим да живеем в нея...И в същото време реагираме адски атавистично и чисто комплексарски по отношение на други хора, които искат да живеят у нас...Държим се така, сякаш ни крадат от хляба...И понеже сме много толерантни /чудя се кой и защо разпространява още този мит?!/, ще дадем всичко от себе си, та чужденецът да не види бял ден ...Защото манталитетът ни е такъв - да си го изкарваме непрекъснато на някого, да си търсим виновник, който да плаща за собствената ни неспособност да подредим бита и държавата си...
Кое ни прави ксенофоби и имаме ли навика да оправдаваме безпътицата на собствената ни държава с присъствието на чужденци в нея?


На крива ракета космосът й пречи... Това е...
цитирай
16. turb04 - За съжаление имаш право за упреците ...
21.09.2013 11:21
[quote=stamenmihalevski]За съжаление имаш право за упреците си, но само донякъде. Същевременно не мисля, че е правилно да се изтъква, колко добре се грижел Запада за бежанците. Ще се опитам да обясня позицията си с един пример.

Не сравнявам нациите, а българина с общоприетото за човешко поведение и съпричастност.
Оправдания бол, когато има желание...
цитирай
17. turb04 - Потресаващо! Ама ето - това е и...
21.09.2013 11:23
joysii написа:
Потресаващо!
Ама ето - това е истинското лице на БЪЛГАРИТЕ. То веднага се проявява в момент на изпитание - трудност, извънредна ситуация и. т. н.
Иначе - тук в интернет - хиляди надути патриотари ще си разчекнат устите да врещят колко велики, неповторими и благородни сме.
Е, къде са така прехвалените черти на българина сега?
Липсват.
Аз определено мисля,че в България има място за хиляди сирийски бежанци. Има безброй декари пустеещи земи и напуснати селца със съвсем запазени красиви къщи.
Защо тези хора да не живеят там?
В крайна сметка - всички сме хора - националност, религии - това са по-незначителни неща.
Няма нищо по-важно от човешкия живот.
............
Поздрави за постинга,Турбо!


Добре казано!
Поздрави и на теб!
цитирай
18. stamenmihalevski - до автора
21.09.2013 15:51
Щом не мога да го обясня достатъчно ясно с този пример, ще опитам с друг. Ако ми фраснеш един тупаник в мутрата и след това ми дадеш обезболяващо мехлемче, с което да се намажа, то приятелски ли си постъпил с мен? Не е ли по-добре изобщо да не ме фрасваш? Да не говорим, че няма да имаш абсолютно никакво право да караш други хора, които нямат нищо общо с боя, да ми дават мехлемче, особено хора, които нямат мехлемче дори за себе си... Всъщност съм сигурен, че си разбрал мисълта ми още от първия ми коментар, но както сам пишеш, оправдания бол, когато имаш желание да ги намериш... Лесно е да си затвориш очите и да плюеш напосоки, това го може всеки, но е трудно да разбереш защо изобщо си искал да го направиш и защо изобщо ти доставя удоволствие да го правиш...
цитирай
19. turb04 - Щом не мога да го обясня достатъчно ...
21.09.2013 17:29
stamenmihalevski написа:
Щом не мога да го обясня достатъчно ясно с този пример, ще опитам с друг. Ако ми фраснеш един тупаник в мутрата и след това ми дадеш обезболяващо мехлемче, с което да се намажа, то приятелски ли си постъпил с мен? Не е ли по-добре изобщо да не ме фрасваш? Да не говорим, че няма да имаш абсолютно никакво право да караш други хора, които нямат нищо общо с боя, да ми дават мехлемче, особено хора, които нямат мехлемче дори за себе си... Всъщност съм сигурен, че си разбрал мисълта ми още от първия ми коментар, но както сам пишеш, оправдания бол, когато имаш желание да ги намериш... Лесно е да си затвориш очите и да плюеш напосоки, това го може всеки, но е трудно да разбереш защо изобщо си искал да го направиш и защо изобщо ти доставя удоволствие да го правиш...


Не намирам примера ти за удачен.
Хайде, нека аз да ти дам пример - ако някой дойде и изтреби семейството ти, запали дома ти и реши, че е много забавно да се опита да ти види сметката, ако ти няма къде да отидеш и кой да те защити, аз трябва ли да ти помогна и ако да, трябва ли просто да отбия номера?
цитирай
20. stamenmihalevski - до автора
21.09.2013 19:36
Ако ти си ми изтребил семейството, запалил дома и т.н. и ако след това ми помогнеш да започна отначало, тогава не виждам какво му е приятелското(а ти казваш, че Запада приемал добре имигрантите си, а аз да попитам защо има емигранти?), а ако не ти си ми направил злините, а някой друг и ако все пак ми дадеш нещо, дори и малко да е, но да е от сърце, тогава ще запомня добрината ти завинаги... Това е... Всичко друго е лицемерие...
цитирай
21. turb04 - Защо емигранти и сам знаеш, но в моя ...
21.09.2013 19:51
Защо емигранти и сам знаеш, но в моя постинг не става въпрос за емигрантите, а за българите и техните качества и ако само ще си чешем езиците и ще разтягаме локуми, за да се надприказваме, по-добре да спрем дотук.
Аз съм написал ясно и в прав текст какво мисля, а не с витиевати притчи.
Това е. Не виждам нито лицемерие, нито нещо друго, което да не е казано според моята истина за нещата.
цитирай
22. stamenmihalevski - до автора
21.09.2013 19:56
Иначе съвсем друг е въпросът с политиката т.е. за да е добре Запада, а и България малко или много, тъй като сме свързани със Запада, то някой трябва да е зле(от Третия свят), а защо трябва някой да е зле е една доста дълга и брутална тема на разговор... И за съжаление това не е просто шопската мисъл за вуте, а реалността, но понеже твоят постинг е уж на тема човечност, а не на тема политика, затова са и контрите ми. Твоят пример с "човечността" на Запада в постинга, сравнена с човечността на българите не е удачен в случая и именно това се опитвам да обясня още отначало, но явно не съм бил много ясен... Както и да е... Благодаря за върнатия жест с минусчето :))) Очаквах нещо такова... И само да попитам - Как постъпи Франция с българските роми, които не само че не бяха нелегални емигранти, а дори европейски граждани???
цитирай
23. turb04 - Изобщо не съм гласувал за теб, но ако ...
21.09.2013 19:59
Изобщо не съм гласувал за теб, но ако ти е по-спокойно да мислиш, че съм ти сложил минус - добре.
Писал съм по конкретна тема (и в предния коментар го казах), и това е.
Това мисля, това пиша. Ти имаш други виждания и те са си твои, но не е речено, че трябва да са мои и някой да ме убеждава в това.
На раменете си нося собствена глава и мисля с нея. Повтарям - мисля.
цитирай
24. stamenmihalevski - до автора
21.09.2013 20:18
Дано никога не заживяваме във време, в което всички да мислим еднакво... Уважавам мнението ти, но си пиша и моето. Не искам да мислиш като мен, а просто да споделя виждането си, защото темата е интересна, а гледната ти точка е провокативна(и ме провокира да разсъждавам върху написаното, както виждаш). От тук нататък как ще приемаш нещата си решаваш само и единствено ти, и това не е моя работа, нито пък ще повлияе по някакъв начин на живота ми, нали така? За минуса - все ми е тая дали си гласувал, просто не обичам да си премълчавам и ако съм те объркал с някой, тогава извинявай. Плюс, минус, ... какъв човек трябва да си, за да зависи настроението и емоцията ти от някакви си виртуални плюсчета и минусчета? хаха...
цитирай
25. turb04 - На мен изобщо не ми пука за гласув...
21.09.2013 20:20
На мен изобщо не ми пука за гласуването и не гласувам за постинги.
Е, важното е, че се разбрахме.
Приятна вечер.
цитирай
26. stamenmihalevski - Приятна вечер и на теб! :)
21.09.2013 21:14
Приятна вечер и на теб! :)
цитирай
27. turb04 - Благодаря :)
21.09.2013 21:15
Благодаря :)
цитирай
28. apostapostoloff - Мно сме толерантни, ама
25.09.2013 19:46
обратните и циганите не са на това мнение.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2650057
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031