Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2013 18:11 - Дервишово семе
Автор: turb04 Категория: Спорт   
Прочетен: 5200 Коментари: 17 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Не зная колко от вас са чели, или помнят разказа на Хайтов “Дервишово семе”, но в последните дни все за него се присещам и все някакви паралели правя. Мисля, че всеки от нас има по едно такова трънче от въпросното семе, което се е забило в сърцето му и въпреки че не го убива, все намира как да напомни за себе си...

Дервишовото семе... Омразата на любовта и любовта в омразата... А това семенце се появява в нас още с първото поемане на първата глътка въздух и викът, с който оповестяваме появата си. Седи си то под преспите на нашите чувства и чака удобен момент да покълне, да избуи и да забие отровните си шипове в душата...

Чудил съм се, кому и за какво е било потребно, та го е създал?! На този свят нищо не е случайно и все си мисля, че и това демонично семе има своя смисъл на съществуване.

Дали то не е коректив за нас самите? Дали не ни кара да осъзнаем, какво е наистина да обичаш? А може би просто е някакво перверзия, родена от отмъстителният спрямо чувствата прагматичен ум? Дано някога разбера, та било то и в последните мигове на живота ми.

Да обичаш е велико и смея да твърдя, че в голямата си част хората никога не опознават и не изпитват изцяло това усещане- имам предвид взаимността на голямата и единствена обич! Да, само че като някакъв контрапункт, след невероятната и опияняваща сетивата еуфория семето започва да оживява!

Защо?! Защо е нужно да се развали красивото и да се сблъскаш с грозната твърд на земята като птица с прекършени криле?! Защо сърцето ти трябва да се облива в такава болка,  та в един момент да предпочетеш да се откажеш и от живота?!

Всъщност, дали Любовта и Дервишовото семе не са полярностите, които изграждат Чувството? Забелязал съм странно съотношение между тях у различните хора и колкото повече е силна любовта на даден човек, толкова по-издръжливо и приспособимо е семето... Борба, борба, борба..

Борба, която ти отнема много, но ти дава зрънца мъдрост... И все пак не съм убеден, че си струва тази капчица надграденост на познанието и ума... Предпочитам да обичам и да ме обичат, а семето бавно да изсъхва, докато накрая загине...

Мисля си, че няма никакво значение, дали душата ви е разкъсана от бодлите на Розата на Малкия принц, или от демоничните тръни на Дервишовото семе. И в двата случая много боли...

Боли, защото Любовта е прободена смъртоносно...




Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - И злобата, и омразата са
10.09.2013 18:41
ни дадени от Бога, за да ги използваме по предназначение. Няма нищо случайно под слънцето.
цитирай
2. tanya7713 - Не всяка любов се превръща в омраза. ...
10.09.2013 18:48
Не всяка любов се превръща в омраза. Тя би могла да се трансформира в равно и спокойно безразличие. И това е безболезненият й финал.
Би могла да се превърне в приятелство, когато страстта поизтлее, но ни свързват безброй много общи мечти, занимания, има изградено доверие и съществува истинско общуване.
А омразата… дори когато представлява изкривеното в грозна гримаса лице на любовта, най-добре да я надживеем и простим. Защото тя убива отвътре първо приносителя си. Докато любовта е винаги равнозначна на Надежда, Вяра, Живот.
цитирай
3. turb04 - Аз не вярвам в Бог. Поне не и в този ...
10.09.2013 18:49
Аз не вярвам в Бог. Поне не и в този злобен, дементен и злонамерен палячо, който следи всички, много ги обича, ама ги наказва, всемогъщ е, ама някакъв Сатана го бори, обича хората, а им докарва чуми...
Не, аз нямам нужда да прехвърлям отговорността си на някой друг, нито да съм толкова слаб, че някой друг да се бори заради мен и да му прехвърлям отговорностите си.
цитирай
4. turb04 - Любовта просто е любов, а трънчето я ...
10.09.2013 18:51
Любовта просто е любов, а трънчето я прави друга...
цитирай
5. miaa - Любовта не се "взема" на сила! Оттук възниква И антагонизма..За любовта и омразата..
10.09.2013 19:14
За този, които иска на всяка цена да постигне своето, на всяка цена да получи любов !
Човек става жертва на собствените си интереси и амбиции. Желанието му да бъде над всичко, го изпълва с омраза и му носи само болка и разочарование!
Има ли нещо по- хубаво да даваш обичта си , когато сърцето ти е пълно с чистота и разбиране.
Интересен Анализ ! Поздравления! В едно съм сигурна обаче, има ли любов, няма как да има омраза.Те са несъвместими, взаимноизключващи понатия! Приятна вечер и добро настроение!
цитирай
6. turb04 - Приятна вечер и на теб :)
10.09.2013 19:16
Приятна вечер и на теб :)
цитирай
7. lovertosimplicity - Хах!
10.09.2013 21:12
Не е по темата, но снощи гледахме "Танцът на Дервишите"
Знаеш - това е традиционно изпълнение в Турция!
Наздраве с една "Ефес" за постинга, а на лични ще ти дам нещо по ей това твое съждение:
"Аз не вярвам в Бог. Поне не и в този злобен, дементен и злонамерен палячо, който следи всички, много ги обича, ама ги наказва, всемогъщ е, ама някакъв Сатана го бори, обича хората, а им докарва чуми...
Не, аз нямам нужда да прехвърлям отговорността си на някой друг, нито да съм толкова слаб, че някой друг да се бори заради мен и да му прехвърлям отговорностите си."

Рей
цитирай
8. qbylkovcvqt - http://www. youtube. com/watc...
10.09.2013 23:31
http://www.youtube.com/watch?v=54GDaBCP058 ;)
цитирай
9. cecka1504 - Марински бе, кой ти каза, че Господ наказва?
11.09.2013 09:14
Ми, не е така. Някога вероятно по тоя начин са манипулирали хората, щото, нали - вярващи и страхуващи се хора се управляват по-лесно.
Господ не наказва. Наказваме си се ние самите, като мразим, примерно.
Затова - обичайте се :) Омразата е прекалено силно чувство и не бива да се пилее напразно, то е за в краен случай. Ама за в много краен. Любовта е за ежедневна упортеба :)
цитирай
10. turb04 - Ми, не е така. Някога вероятно по тоя ...
11.09.2013 09:42
cecka1504 написа:
Ми, не е така. Някога вероятно по тоя начин са манипулирали хората, щото, нали - вярващи и страхуващи се хора се управляват по-лесно.
Господ не наказва. Наказваме си се ние самите, като мразим, примерно.
Затова - обичайте се :) Омразата е прекалено силно чувство и не бива да се пилее напразно, то е за в краен случай. Ама за в много краен. Любовта е за ежедневна упортеба :)


Цеко, ти не си чела май онази преписваница, наречена Библия...
цитирай
11. turb04 - Не е по темата, но снощи гледахме ...
11.09.2013 09:44
lovertosimplicity написа:
Не е по темата, но снощи гледахме "Танцът на Дервишите"
Знаеш - това е традиционно изпълнение в Турция!
Наздраве с една "Ефес" за постинга, а на лични ще ти дам нещо по ей това твое съждение:
"Аз не вярвам в Бог. Поне не и в този злобен, дементен и злонамерен палячо, който следи всички, много ги обича, ама ги наказва, всемогъщ е, ама някакъв Сатана го бори, обича хората, а им докарва чуми...
Не, аз нямам нужда да прехвърлям отговорността си на някой друг, нито да съм толкова слаб, че някой друг да се бори заради мен и да му прехвърлям отговорностите си."

Рей


Видял си нещо интересно - поздрави :)
цитирай
12. kostas - * turb04 - Аз не вярвам в Бог. Поне не и в този ... *
11.09.2013 10:37
Не вярваш защото не можеш да Го почустваш и осъзнаеш! Защото изцеждаш разсъжденията си от незначителното си съзнание изхождащо от плоскоста на егоцентризма ти .Не може да осъзнаеш на кого дължиш съществуването си ,първо на физическо ниво -че си продукт на съешване между майка ти и баща ти ,а това съешване е продиктувано от едно друго нещо. Казва се ОТНОШЕНИЕ ! А това нещо има характеристики .Има значение дали си продукт на НАГОНА или на ЛЮБОВТА .Продукта на НАГОНА- (ОТНОШЕНИЕ ОТ ПЪРВИЧЕН ВИД ,ЖИВОТИНСКИ) след оформянето си до степен на изява ,не зачита корените си -първоприченителя, и оформя съществуването си на ниво от животинският вид .Мисълта му е заета само със себе си ,за себе си и никой друг. По наше му " стреми се да изпъкне като свинско мъдо" и за това го СКОПЯВАТ! А скопеца няма БЪДЕЩЕ! А когато отглеждаш нещо от ЛЮБОВ , което пак е ОТНОШЕНИЕ ,но ОСЪЗНАТО с чуство за ОТГОВОРНОСТ , ДОБРОЖЕЛАТЕЛНОСТ, ПРИЗНАТЕЛНОСТ ,ВЯРА ,придружено с НАДЕЖДА да не изброявам категориите свързани с добронамереноста . Все "пътища " които ВСЕКИ САМ ИЗБИРА . а с Бог и Съдба се оправдава!!!Когато успееш си Бог ,името на не успелият е НЕУДАЧНИК , МРЪНКАЛО .Като не вярваш в Създателя ,защо не си направиш една система и да заживееш по твоите си правила? Кой ти пречи , създай си Слънце ,Въздух, Вода нещо където да съществуваш ,каквото ти дойде на ум! Живота който живееш дали е твой , или е продукт на други фактори ,които ако игнорираш поемаш към не битието!! Има ли значение в какво вярваш и как се именува след като не осъзнаваш смисълът на съществуването си !!!Нужно ли е да ти припомням ,когато имаше инцидент със детето ти как отправяше призив към всички създадени от ...ти си отговори !!! И го получи !! И БЛАГОДАРИ ! Позицията ми е продиктувана от убеждението в правотата на Първосъздателя за което съм му БЛАГОДАРЕН . Извинявам се ,ако съм ти причинил неудобство.
цитирай
13. turb04 - А не допускаш ли, че ти може да гре...
11.09.2013 10:44
А не допускаш ли, че ти може да грешиш?
Шизофрениците също са дълбоко убедени, че нещата които чувстват са истински.
цитирай
14. kostas - Няма безгрешни , и за това сме човеци , които се стремят да станат ХОР РА!! А живота е Пътя по който вървим за тази трансформация.
11.09.2013 12:01
* turb04 - А не допускаш ли, че ти може да гре...
10:44
А не допускаш ли, че ти може да грешиш?
Шизофрениците също са дълбоко убедени, че нещата които чувстват са истински. *

Въпросът е да осъзнаеш ,на КОЙ Е ПЪТЯТ !! Багажа който носиш също е от значение ...А дали нещата са истински е нужно време - през което ще пораснеш , помъдрееш ,остарееш , оглупееш и т. н. т. н. и пак няма да разбереш -просто ще ти свърши времето -ПРОЦЕСА !!! А това по принцип е невъзможно и се започва отначало и отново и пак ,ТА ПАК !!!
цитирай
15. turb04 - Да разбирам ли, че ти си прозрял в...
11.09.2013 12:08
Да разбирам ли, че ти си прозрял всички тайни и знаеш всичко? :)
А да ти идва на ум, че и аз може би зная нещо?
цитирай
16. kostas - :) Разбирането е умствена дейност и няма как да ти отговоря с да или не, за да не сметнеш ,че те категоризирам.
11.09.2013 13:45
Не познавам до този момен индивид навлязъл дълбоко в тайнствата и познанието , но които се стремят към това ,имам удоволствието да комуникирам. Честно да ти кажа ,не получих трепет от възможноста да разбера ъгъла на твоя светоглед.
Надявам се ,това да не те амбицира да вадиш на показ %-то съдържание това, какво си изкопирал от знайни и незнайни източници...Ще ти предложа една хубава медитация " АЗ ЗНАМ ,ЧЕ НИЩО НЕ ЗНАМ!" - просто опитай. :)
цитирай
17. turb04 - Аз често медитирам - това е само за ...
11.09.2013 13:53
Аз често медитирам - това е само за информация, но възприемам медитацията по различен начин. Това е твърде дълга тема за коментари, но няма нищо общо с глупотевините за някакъв бог. Всъщност, ако си се занимавал, вероятно си прочел определението на Буда за Вселената.
За да спрем с обясненията за бога ще ти кажа, че съм ръкоположен и съм служил, но съм надраснал доста неща. Все пак човек се развива, както и сам ти го написа, макар и с малко по-различна стилистика.
Не зная доколко задълбочено и колко пъти си чел онова объркано и плагитствано четиво Библията, но там гъмжи от лъжи и противоречия и се чудя как може смислени хора да вярват на неща, които са могли да бъдат пробутани на примитиви.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2649901
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031