Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2013 13:02 - Българинът и свободата
Автор: turb04 Категория: Спорт   
Прочетен: 10615 Коментари: 32 Гласове:
15

Последна промяна: 25.08.2013 13:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Преди малко прочетох един постинг, в който едно младо момиче задаваше въпроса "защо" за качествата на българина, който и аз съм си задавал дълго време, преди да стигна до едни доста срамни и горчиви отговори.
Иска ли българинът да е свободен, в истинския и идеалистичен смисъл на тази дума?
Не, българинът не иска да има свобода, а слободия! Свободата означава задължения и отговорности, а това ние хич не го долюбваме! Виж, слободията е удобство..
Замислете се - от 1300 години история на държавата ни, около 700 години сме били в робство, като последното е траяло цели 500 години и накрая са ни освободили други, и то по чисто геополитически причини!
Българинът е световен шампион по нагаждане към ситуации за оцеляване и никъде другаде по света не съществува срамната поговорка "Преклонена глава - сабя не я сече.". А после говорим за родолюбие и свобода... Цирк!
Имаме един умрял фарс, с който много се гордеем - Априлското въстание, а ако бяхме уважаващ себе си народ щяхме да натирим този резил в най-затънтеното кътче на народната ни памет!
Представете си - в средата на ІХХ век един народ прави топ от черешово дърво и с това се гордее! У нас е имало много заможни хора и ако бяхме народ щяхме да се организираме, да съберем средства и да си закупим нормално оръжие!
Не би!
А срамния факт, че Бенковски се е принудил да пали къщи, за да излизат "въстанниците"? И това ли е повод за гордост? Или факта, че на призива за свобода са се отзовали една шепа хора?!
А предателствата?!
Не! Българинът е страхлив, глупав и алчен и е склонен да предаде и продаде всеки идеал, само и само да има изгода и без да се замисля какво това би донесло на други хора!
Много са такива примери в нашата история!
Някой тръгва, повлича последствия, а след това се продава и други плащат масрафа!
Ако се замислите и погледенете, и в момента се случва същото - протести, които са толкова гнили отвътре, че направо да ти се догади!
Изроди и изверги използват продажници, за да накарат глупавите, страхливите и алчните да се превърнат докрай в икономически роби!
Отдавна се отказах да вярвам в лозунги и диарични логореи!
Отдавна осъзнах, че трябва да си отидат няколко поколения, за да може ЕВЕНТУАЛНО да се промени нещо!
Свобадата е за смелите, сърцатите и мислещите!
Другите са обречени на престой в септичната яма и на зловоние!
Избирайте сами!




Гласувай:
16



1. luxporto - Силно
25.08.2013 13:22
Силно
цитирай
2. turb04 - Изстрадано...
25.08.2013 13:36
Изстрадано...
цитирай
3. mt46 - Да,
25.08.2013 13:43
основните причини са исторически и народопсихологически, а не... комунистически... И няколко поколения да минат, коренни промени едва ли ще има...
цитирай
4. turb04 - И комунистическите наслагвания и ...
25.08.2013 13:46
И комунистическите наслагвания и отлагания са плод на гореизброеното.
Дори и нормалните неща, прекарани през такава призма стават уродливи и изкривени.
цитирай
5. diamant1965 - !!!
25.08.2013 13:49
За всичко си прав, но аз си мисля, че едва ли е достатъчно измирането на няколко поколения за постигането на някаква положителна промяна. Нали всяко старо поколение предава на младото и негативите си! Исторически факт, за съжаление!
Промяната започва от всеки индивид, отвътре, от самоосъзнаването му. Не се ли стреми ВСЕКИ да промени първо себе си към по-добро, промяната ни като общество няма как да се случи, ако ще още стотици поколения да си отидат. Затова си мисля, че като начало, най-голям приоритет трябва да се даде на образованието, и то от най-ранна възраст. Ето за това трябва да се борим най-много, така мисля.
Поздрави!
цитирай
6. batimetriq - Свободата и достойния живот не идват на тепсия
25.08.2013 13:59
България е падала само тогава, когато натискът върху нея е бил чудовищно мощен. Никой не би могъл да издържи подобно нещо. Други народи са изчезвали, но българите винаги са оставали и надживявали тираните си. Трябва да се гордеем, че сме потомци на най-древния и най-мъдър народ. И сега ще се издигнем срещу тираните си. Трябва само около 500 хил. родолюбиви българи да се обединим във формация и оттук нататък ще тръгнем бързо нагоре. Тази организация вече е факт и тя започва изграждане на структури във всички градове. Трябва за два-три месеца всичко да приключи. Организацията е ГД"Освобождение" и един от ръководителите й е Николай Колев - Босия. Всички знаят кой е той. Четете блога му като изпишете bosia. Там е написано всичко. Прочетете постинга му от 07.08 11:20 - ДО НЕПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ И БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ. Това е изходния път. Да оставим дребните различия и да не губим и един ден!
цитирай
7. turb04 - Това с поколенията е много интер...
25.08.2013 14:01
Това с поколенията е много интересно нещо...
"Управнците" правят от поколенията ограничени и ограничено интересуващи се индивиди и именно тук е клопката - когато натрупванията у тези индивиди станат преобладаващи, тогава за тях няма да има никакви авторитети и те по никакъв начин няма да се оставят да им налагат ограничения, които противоречат на собствените им вътрешни нагласи.
цитирай
8. turb04 - Ти сериозно ли мислиш, че ще се на...
25.08.2013 14:03
Ти сериозно ли мислиш, че ще се намерят половин милион идеалисти склонни към действие?
А дано, ама надали...
цитирай
9. diamant1965 - 7. turb04 - Това с поколенията е много интер...
25.08.2013 15:30
Така е, ама и на това не бива да се разчита. Нали именно поради ограничеността си, въпросните индивиди няма да знаят как по-добре да управляват живота си и в крайна сметка пак ще допрат до т.нар. "управници"...И ето ти порочен кръг. Затова мисля, че качественото образование и възпитание е едно от решенията.
цитирай
10. turb04 - Принципно е така, но нали виждаш ...
25.08.2013 15:58
Принципно е така, но нали виждаш какво се случва на практика? Е, именно затова и се надявам на "кухите". :)
цитирай
11. tamperto - ,
25.08.2013 22:46
Не съм съгласен с определенията, че съвременният българин е страхлив, нагаждач и прочее.В момента всеки се опитва да оцелее, да запази малкото което е имал.
Тия, дето са на запад какво правят: работят, пестят пари, икономисват, правят си вилички, отделят кинти за старините..
Тука какво е? Пестиш пари, правиш си виличка с лозе, градинка.. Отиваш да си го нагледаш, и се оказва, че мангали са минали преди тебе и са опоскали всичко. Озлобяваш се, няма начин. Кварталния ти казва "Ние ги знаем, ама какво от това?".
Мангалите са основния избирател, който даде повече - за него са. Кюфтета, кебапчета, пари на ръка.. Те диктуват кой да е в Парламента.
Детски, помощи, педофилия, свръхраждаемост.. все характеристики на тоя "етнос". Ако ги нямаше, дали положението щеше да е същото? Нямаше. Поне това което си направил щеше да си е твое. А дори нямаш право да го гръмнеш мангала ако го хванеш у вас да ти изнася покъщнината.
Та за какво говорим. Чешем си клавиатурите само.
Ще гласувам за всеки, който даде реални решения за тоя проблем. Изключая Атака, тия се издъниха отсекъде. И за всеки, който каже че частната собственост е неприкосновена и че ако видя мангал в двора, имам право да го пратя във Вечните ловни полета.
цитирай
12. lostov - Уви
25.08.2013 23:13
много е вярно.... Наистина има и свестни българи, но... сякаш гласът на тези, които имат нещо да кажар им се губи сред цялата тази помия от лъжи, предателства, нагаждачество и т.н. Аз имам надежда, но май наистина трябва да мине още време... Само че колко ли...
цитирай
13. turb04 - Не съм съгласен с определенията, че ...
25.08.2013 23:40
tamperto написа:
Не съм съгласен с определенията, че съвременният българин е страхлив, нагаждач и прочее.В момента всеки се опитва да оцелее, да запази малкото което е имал.
Тия, дето са на запад какво правят: работят, пестят пари, икономисват, правят си вилички, отделят кинти за старините..
Тука какво е? Пестиш пари, правиш си виличка с лозе, градинка.. Отиваш да си го нагледаш, и се оказва, че мангали са минали преди тебе и са опоскали всичко. Озлобяваш се, няма начин. Кварталния ти казва "Ние ги знаем, ама какво от това?".
Мангалите са основния избирател, който даде повече - за него са. Кюфтета, кебапчета, пари на ръка.. Те диктуват кой да е в Парламента.
Детски, помощи, педофилия, свръхраждаемост.. все характеристики на тоя "етнос". Ако ги нямаше, дали положението щеше да е същото? Нямаше. Поне това което си направил щеше да си е твое. А дори нямаш право да го гръмнеш мангала ако го хванеш у вас да ти изнася покъщнината.
Та за какво говорим. Чешем си клавиатурите само.
Ще гласувам за всеки, който даде реални решения за тоя проблем. Изключая Атака, тия се издъниха отсекъде. И за всеки, който каже че частната собственост е неприкосновена и че ако видя мангал в двора, имам право да го пратя във Вечните ловни полета.


Ако се замислиш, твоят коментар потвърждава онова, което аз казвам.
цитирай
14. turb04 - много е вярно. . . . Наистина има и ...
25.08.2013 23:41
lostov написа:
много е вярно.... Наистина има и свестни българи, но... сякаш гласът на тези, които имат нещо да кажар им се губи сред цялата тази помия от лъжи, предателства, нагаждачество и т.н. Аз имам надежда, но май наистина трябва да мине още време... Само че колко ли...


И аз не зная...
цитирай
15. batimetriq - до turb04
26.08.2013 02:21
turb04, не става въпрос за половин милион идеалисти, достатъчни са пет и те вече са налице. Става въпрос за половин милион родолюбци.
цитирай
16. turb04 - turb04, не става въпрос за половин ...
26.08.2013 09:09
batimetriq написа:
turb04, не става въпрос за половин милион идеалисти, достатъчни са пет и те вече са налице. Става въпрос за половин милион родолюбци.


Реални, или само заявени?
Ще повярвам, когато ги видя.
цитирай
17. breeze - Да,образованието!
26.08.2013 09:18
Децата копират това, което виждат.
цитирай
18. turb04 - Да, така е!
26.08.2013 09:50
Да, така е!
цитирай
19. viovioi - за протестите съм съгласна!
26.08.2013 11:22
Много гнили са отвътре. А отвънка са леко глуповати. Гледах снощи 73-тият ден на протеста. 50-тина калпазани дигат врява за 300. Безобразие. Нямат ли кукуруз за бране и гювеч за слагане?
цитирай
20. turb04 - И не само този протест, а и другия, ...
26.08.2013 11:34
И не само този протест, а и другия, който се отличава с бригадирски и комсомолски плам...
цитирай
21. batimetriq - До turb04
26.08.2013 11:49
Ще станат реални ако запретнем ръкави и участваме. Но така е: някои хора са по-напред, други - след тях. Ти от кои си?
цитирай
22. turb04 - Не личи ли?
26.08.2013 12:17
Не личи ли?
цитирай
23. lostov - Много гнили са отвътре. А отвънка са ...
26.08.2013 15:02
viovioi написа:
Много гнили са отвътре. А отвънка са леко глуповати. Гледах снощи 73-тият ден на протеста. 50-тина калпазани дигат врява за 300. Безобразие. Нямат ли кукуруз за бране и гювеч за слагане?


Гнили били... а викаш контрапротестът е друга работа нали - там всичките са спонтанно организирани родолюбци нали? И никой не им плаща автобусите, нито пари им дават, нали? И въобще не са 90% само цигани и червени пенсионери и всеки от тях знае кой е президент, премиер, с/у какво "протестират" и какво "защитават", нали? Те абсолютно знаят къде се намират и какво въобще се случва, нали? ;)
цитирай
24. sestra - Има смисъл в думите ти, но бих
26.08.2013 18:10
подложила на съмнение и това за поколенията. Пасивни процеси работа не вършат, ако ще и триста поколения да минат. Наистина е въпрос на осъзнаване, и то - индивидуално. Негативните прогнози са си за предпочитане - могат само за добро да бъдат опровергавани :)
цитирай
25. turb04 - Дано да си права :)
26.08.2013 18:23
Дано да си права :)
цитирай
26. turb04 - Каквото трябва
27.08.2013 08:02
Каквото трябва
цитирай
27. viovioi - моето мнение за свободата
28.08.2013 09:45
Ти казваш че: Свободата означава задължения и отговорности....,Аз не съм съгласна с това. Това са правила и норми и когато същите нарушават пряко или косвено човешката свобода, то съответно хората се надигат на протести. Характеристиките на протестите са различни :социални, политически, етнически и пр. И по този начин с протеста се търсят човешките права и свободи. Прочети Конвенцията за Защита на човешките права и свободи от 1967 г.,която България е приела още по времето на Живков. Друг е въпроса доколко се спазва и прилага особено в онази част за равнопоставността между половете и други изолирани групи по някакъв принцип. Тук са малцинствата, инвалидите, болните с ментални увреждания и пр. Вчера прочетох Конвенцията и днес коментирам. По тази вечна тема не може да се пише ангро приятелюЛек ден.
цитирай
28. turb04 - Излизаш от контекста на постинга ...
28.08.2013 09:49
Излизаш от контекста на постинга ми. Знаеш за какво говоря.
цитирай
29. apostapostoloff - Кредото, съкровеното верую на
28.08.2013 20:43
бай ти Ганя от край време е едно: "Изпържи ми един тиган месо, па ме заеби!"
цитирай
30. zaw12929 - Я СЕ ГРЪМНИ С ТОЗИ НИХИЛИЗЪМ И ПОК...
28.08.2013 21:35
Я СЕ ГРЪМНИ С ТОЗИ НИХИЛИЗЪМ И ПОКЛОННИК НА ЧУЗДИ ИНТЕРЕСИ
цитирай
31. jelezov - И постинга и повечето коментари са, ...
30.08.2013 15:44
И постинга и повечето коментари са, меко казано, наивни. И ето защо. Ако помолите примерно талантлив агроном да поеме функциите на оператор на блок в АЕЦ и той ви отговори че не разбира от тази работа, вие бихте ли го упрекнали? Не, разбира се, защото той не е учил за това и с основание не разбира от атомна енергетика. Човешкото общество е хилядократно по сложен феномен и от най-сложния ядрен реактор, но абсолютно всички си представят, че разбират неговата същнос - функциониране и развитие. Свидетелство за това са както постинга, така и коментарите към него. Например коментара на diamant1965 - 7. "Така е, ама и на това не бива да се разчита. Нали именно поради ограничеността си, въпросните индивиди няма да знаят как по-добре да управляват живота си и в крайна сметка пак ще допрат до т.нар. "управници"...И ето ти порочен кръг. Затова мисля, че качественото образование и възпитание е едно от решенията." Тук се съдържа една от най-старите заблуди - за всесилието на възпитанието. Заблуда, доколкото не съдържа отговора но това, кой трябва да възпита и възпитава самите възпитатели. Изход от този действително омагьосан кръг се съдържа в Марксовото учение, което бе догматизирано и опошлявено след ХХ конгрес на КПСС и на Априлския пленум на ЦК на БКП. Маркс ни казва: експроприирайте експроприаторите, с което ще премахнете експлоатацията на човек от човек, премахвайки КАПИТАЛИСТИЧЕСКАТА частна собственост върху средствата за производство. Подчертавам, капиталистическата, а не частната собственост изобщо! Експлоатацията на човек от човека, основана на частната кап. собственост ОТЧУЖДАВА човешкото у човека, прави го това, срещу което всички роптаем и измисляме всевъзможни панацеи за лечението му, вместо да обърнем отново творчески взор към най-великата философия на историята, създадена от мислителя на хилядолетието Карл Маркс, или СВЕТОВНИЯТ ДУХ, както го нарече Жак Атали в едноименната си книга, която препоръчвам на всеки, който иска да има научен мироглед, да прочете.
цитирай
32. turb04 - По същество християнството и ко...
30.08.2013 20:46
По същество християнството и комунизмът са една и съща боза. Съжалявам.
Вярата в невъзможни и несъстоятелни неща не ми е присъща.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2649709
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031