Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2011 07:34 - Заблуди за диети, добавки и тренировки
Автор: turb04 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2726 Коментари: 12 Гласове:
30


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Всеки иска да има перфектно тяло и хем да е в отлична здравословна и физическа кондиция, хем противоположният пол да си кърши врата, когато се обръща да гледа.

Има и такива хора, естествено, но това се постига с доста зор. Зорът касае постоянните хора, а другите се пробват да го докарат с акции, които пък се провеждат спорадично и основно преди лятото. За целта обикновено се прибягва до диети и малко физически натоварвания. Последните може да са фитнес, тичане, плуване, разните му там каланетики, или пък всичко изредено в комбинация.

Може би в някой друг постинг и, ако видя, че има интерес към тези неща, ще разкажа подробно за фитнес програмите (където е основната ми сила), но сега ще се спра на някои заблуди, битуващи в национален мащаб и касаещи добрата фигура.

1. „Коремните преси премахват мазнините по корема“ – не е вярно. Коремните преси водят до заздравяване на коремната стена, която се прибира и коремът не виси, както преди, но мазнините по него се свалят с диета и аеробни упражнения.

2. „Приемането на L-carnitin води до изгаряне на мазнини“ – вярно в известна степен. Аминокиселината L-carnitin е единственият транспортер на мазнините до митохондриите (клетъчните ядра), където те се изгарят, но приемането й трябва да е придружено от аеробна дейност – ходене, или тичане, като пулсът трябва да се поддържа в граници 120-135 удара в минута, в зависимост от възрастта и степента на тренираност. Над тази граница организмът работи, или смесено аеробно-анаеробно (при анаеробната дейност се „гори“ мускула), или само анаеробно. L-carnitin подобрява и работата на сърдечния мускул.

3. Диети.

а) протеинови – под протеинова диета се разбира диета, която изцяло изключва приема на въглехидрати. Въглехидратите са основен доставчик на гориво в организма и цялостното им неприемане води до бързо отпадане, замайване и недобра работа на мозъка, от което произтичат и състояния на недобра концентрация и разсеяност. На жаргон, дните в които не се приемат въглехидрати се наричат „нули“. При продължителни „нули“ от пет дни нагоре се наблюдава намаляване на телесните мазнини, както и гореописаните негативни ефекти. Проблемът е, че след приключване на нулите организмът се опитва да се презапаси и е възможно да се качат прекалено много килограми. Друго, което е много важно – прекаляването с протеини води до увреждане на бъбреците!

б) безмесни диети – те са по-скоро изчистващи към евентуално натрупани токсини, но не водят до отслабване. До самото отслабване води приемът на некалорични храни, като в повечето случаи се приемат основно плодове и зеленчуци. Ефектът от диетата е спорен, като отслабване и безспорен на ниво изчистване на организма. Проблем при дългите периоди на неприемане на месо е отсъствието на 4 важни и незаменими аминокиселини, които организмът ни не произвежда и които се приемат основно с месото. Освен това месото е богато и на креатин, който пък е в основата на изграждането на мускулната маса. Друг много важен проблем при неяденето на месо е намаляването на плътността на костите, като това е особено опасно за жените, намиращи се в предкритическа, или в критическа възраст.

ВАЖНО! – рязкото и голямо сваляне на мазнини при жените може да доведе до смущения в цикъла, или до неговото спиране!

Моят съвет е да се поддържа балансирано хранене и да се търси засилване на обмяната на веществата, посредством физическа активност.

Много полезно и разумно е приемането на витамини, микроелементи и аминокиселини.

Някои витамини и микроелементи са прекрасни антиоксиданти. Аз лично от години приемам всяка сутрин 1000 мг витамин С, 800-1000 мг витамин Е, всеки месец по една опаковка селен, цинк и магнезий с витамин В. Освен това ежедневно взимам комбинирани витамини (в моя случай Super на Vitavim Jameson). На практика не боледувам.

За тези, които не знаят ще кажа, че алкохолът е много калоричен, като 1 гр концентрат съдържа 7 калории. Сами можете да изчислите, какви са калоричните стойности, според изпитото.

За да сте в добра форма е необходимо да сте ПОСТОЯННИ, както в начина на хранене, така и в хигиената на живот и физическа активност.

Ако не сте тренирали, или сте излезли от форма не се хвърляйте да правите тежки тренировки – те няма да са ефективни, а вероятността да се контузите е много голяма!

Просто бъдете уравновесени!




Гласувай:
30
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Всяко прекалено нещо е вредно,
29.06.2011 07:46
така че - от всичко, но с мярка :))))))))))))))
Хубав ден от мен.
Валя
цитирай
2. turb04 - така че - от всичко, но с мярка :))...
29.06.2011 07:56
yotovava написа:
така че - от всичко, но с мярка :))))))))))))))
Хубав ден от мен.
Валя


Хубав ден и на теб :)
цитирай
3. smile999 - Добро утро и спорен ден, за теб! ...
29.06.2011 08:08
Добро утро и спорен ден, за теб!
Добри са съветите ти, дано повече хора се възползват от тях.
цитирай
4. turb04 - Ами, то е за тях. Аз моите проблеми ...
29.06.2011 08:13
Ами, то е за тях. Аз моите проблеми съм ги решил :)
Хубав ден и на теб :)
цитирай
5. ivankalilova - Добро утро и честит имен ден на вс...
29.06.2011 08:15
Добро утро и честит имен ден на всички именници!
ОТ ДИЕТА ...НЯМАМ НУЖДА, НО ПЪК ЗА ТОВА ОБИЧАМ ДА ХОДЯ ПЕША И С УДОВОЛСТВИЕ КАРАМ КОЛЕЛО!КАКВО ПО ХУБАВО ОТ ТОВА ...
ХУБАВ ДЕН!:)))
цитирай
6. vania23 - Много полезен постинг.
29.06.2011 08:38
Ще го чета пак по-внимателно и подробно по-късно. Мисля, че ще има интерес и към други подобни постинги за в бъдеще. Ще следя.
цитирай
7. анонимен - А ако изядеш едно мазно лайно,
29.06.2011 09:47
ще усвоиш ли тези мазнини?
цитирай
8. pantaleev - С фитнеса наистина трябва да се внимава
29.06.2011 10:15
Наистина има хора които ходят на фитнес и не разбират защо са там.
цитирай
9. turb04 - ще усвоиш ли тези мазнини? С...
29.06.2011 11:25
clubmate написа:
ще усвоиш ли тези мазнини?


Скоро ще имаш възможността лично да пробваш ;)
цитирай
10. hoyden - Много хубава тема, браво за което!
29.06.2011 14:17
Най-важното е да се яде качествена и правилно приготвена храна и да не се прекалява с нея. Аз лично, плодове почти не ям, защото съдържат фруктоза, която не ми влияе добре. Захар не близвам, наблягам на месото и зеленчука. Сетих се за една много вкусна салата: Пресни броколи, обилно поръсени с цели ядки шам фъстък и заляти с много фин млечен дресинг :)
Отново, поздравления за хубавата тема!
цитирай
11. ve6titsa - Много благодаря!
29.06.2011 17:30
Аз като везничка не прекалявам с нищо.Но пред година и половина ми изследваха TSH хормона и се оказа 77.33 вместо 0.4 примерно.Край с гладкото коремче...Сега се опитвам да си наложа принципите на разделното хранене,за да не качвам повече.Хайде,че ще те превърна в консултант.Исках само да благодаря и благородно и тихо да се изпълня със завист.
цитирай
12. vania23 - Ако е възможно, бих помолила
30.06.2011 08:42
да напишеш някакво примерно дневно меню, което е балансирано. Също бих помолила за някакви примерни упражнеия за корем.
:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 1934179
Постинги: 620
Коментари: 6144
Гласове: 15989
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031