Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.06.2011 09:55 - Отчуждението - менюто на Прехода
Автор: turb04 Категория: Изкуство   
Прочетен: 2790 Коментари: 12 Гласове:
11


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Сигурно често ме взимат за луд. Поне така ми се струва, четейки погледите на хората, с които се разминавам по улиците. Е, не винаги съм усмихнат и не винаги си свирукам, но все пак доста често се случва.

А толкова рядко виждам усмивки по лицата на хората. Дори и на влюбените... Вървят прегърнати, или за ръка, а лицата им едни такива сериозни, с едно тежко изражение...

Какво ни стана? Този въпрос си го задавам вече доста години и все не мога да намеря отговор, който да ме задоволи напълно.

Та само допреди двадесет години голяма част от тези хора ходеха по улиците усмихнати, разговаряха и се смееха, някои дори пееха!

Ще кажете - Преход! Да бе, съгласен съм, ама въпреки трудностите, въпреки простотиите и отчаянието, нали все пак сме хора? Или вече не сме съвсем, а?

В моето детство и юношество хората се спираха по улиците да си говорят, дори да не се познаваха! Хората си помагаха, пък дори и да бяха непознати! Имаше човещина!

Преход.... Преход, преход, ама не той изтри усмивките от лицата и натика човещината на кучето в гъза! Направихме го ние, хората! За мен времето е спряло. Аз още си живея с онова настроение и нагласите ми не са променени. За мен хората са си пак хора и аз си ги обичам, въпреки борсушкия им вид и оцетеното изражение. Обичам ги и гледам да помогна, ако мога. Това ме прави още по-луд в техните очи, но пък на мен не ми пука!

Е, случва се за благодарност някой да ти ебе майката така, та после да се чудиш, откъде ти е дошло, ама и с това се свиква!

Между впрочем, най-тежките удари с нож в гърба са от хората, които най-много обичаш, на които най-много си държал и за които си направил и невъзможното. Те се чувстват някак задължени да си отмъстят за стореното добро и го правят по начин, пред който изобретенията на Светата инквизиция бледнеят! Питайте ме, мога да ви разказвам дни наред...

Най-лошото обаче е, че и децата се отчуждиха, а това е противно на тяхната природа!

Едно време играехме навън, биехме се, пускахме си кръв, а след пет минути бяхме най-големите приятели!

Побратимявали сме се, смесвайки кръвта си! Да, тогава нямаше СПИН, а и на кой му е пукало! Но с някои от тези побратими се виждаме и до днес и знаем, че всеки може да разчита безрезервно на другия.

Няма да казвам какво е сега - всички знаят!

Добре де, не може преди да сме имали определени качества, а днес вече да ги нямаме! Не може до вчера у нас да е имало човещина, отзивчивост и съпричастност, а днес да сме изтъкани от злоба и ненавист, от непукизъм и безразличие. А най-страшното е, че на това учим и децата си. Ако изобщо ги забелязваме и не гледаме на тях като на хлебарки!

Страшно е! Страшно е, защото това поведение вече е общоприет модел и никой не се замисля над него!

Със сигурност някой умишлено ни докара до това положение, защото има изгода, но няма ли да се събудим?!




Гласувай:
11



1. mt46 - Какво се чудиш, адаш!?
25.06.2011 10:05
От 20 и кусур години ни дават приспивателни... Събуждаме се, гласуваме, гладуваме... и пак заспиваме...
цитирай
2. turb04 - Така е. . е, аз поне не гласувам. . .
25.06.2011 10:20
Така е.. е, аз поне не гласувам...
цитирай
3. eksplozia - Един от отговорите на твоите въпроси са в моя последен постинг
25.06.2011 10:49
от преди малко! Но пък аз ще ти разкажа накратко как когато в моя живот се случи непоправимото - почина най-любимия ми човек, съпруга ми, ако не бяха десетките ми приятели и още толкова напълно непознати хора които даже и без да знаят коя съм и каква съм се втурнаха напълно безрезервно и всеотдайно да ми помагат аз нямаше да съм жива.Това не е преувеличение! Има още много истории в моя живот от времето на прехода които доказват по горното ми твърдение и аз някои ден когато имам вече вътрешна готовност ще разкажа за да разебарт всички че както има и едната страна така и другата - истинските хора в тази държава нито са намалели нито са изчезнали! Може би всички ние трябва да се опитаме да сме по силни и да гледаме на днешния и утрешния ден като на безценен подарък и тогава ще ставаме все по-добри и по - усмихнати! :))))))
цитирай
4. turb04 - от преди малко! Но пък аз ще ти раз...
25.06.2011 10:55
eksplozia написа:
от преди малко! Но пък аз ще ти разкажа накратко как когато в моя живот се случи непоправимото - почина най-любимия ми човек, съпруга ми, ако не бяха десетките ми приятели и още толкова напълно непознати хора които даже и без да знаят коя съм и каква съм се втурнаха напълно безрезервно и всеотдайно да ми помагат аз нямаше да съм жива.Това не е преувеличение! Има още много истории в моя живот от времето на прехода които доказват по горното ми твърдение и аз някои ден когато имам вече вътрешна готовност ще разкажа за да разебарт всички че както има и едната страна така и другата - истинските хора в тази държава нито са намалели нито са изчезнали! Може би всички ние трябва да се опитаме да сме по силни и да гледаме на днешния и утрешния ден като на безценен подарък и тогава ще ставаме все по-добри и по - усмихнати! :))))))


Зная за какво говориш.
Когато лекарите ми прочетоха присъдата, тук много хора застанаха до мен и това ми помогна да се преборя! Не само това, естествено, но и това!
цитирай
5. shaffi - ти си бохем
25.06.2011 11:24
във всякакви аспекти, така улавям..това е за поздравьовка от мен..винаги има нещо интересно и мн инертно различно при вас.....запази доброто си настроение..заразително е... лек ден ти желая
цитирай
6. eksplozia - не сме се отчуждили просто
25.06.2011 11:43
от много грижи сме забравили за усмивките !:))))))))

Майка пита сина си преди да излезе:
- С какво ще си играеш като излеза?
- С влакчето или с бавачката - зависи тате какво ще избере пръв! :))))))))
цитирай
7. turb04 - във всякакви аспекти, така улавям. ...
25.06.2011 11:45
shaffi написа:
във всякакви аспекти, така улавям..това е за поздравьовка от мен..винаги има нещо интересно и мн инертно различно при вас.....запази доброто си настроение..заразително е... лек ден ти желая


Краставите магарета през девет баира се подушват, какво друго да ти кажа :)
Лек ден и на теб :)
цитирай
8. turb04 - от много грижи сме забравили за у...
25.06.2011 11:47
eksplozia написа:
от много грижи сме забравили за усмивките !:))))))))

Майка пита сина си преди да излезе:
- С какво ще си играеш като излеза?
- С влакчето или с бавачката - зависи тате какво ще избере пръв! :))))))))


А може тате да си играе на влакче с бавачката ;)
цитирай
9. monaliza121 - Със сигурност някой умишлено ни докара до това положение
25.06.2011 11:59
Със сигурност сами се докарахме до това положение.
Изборът е наш, а не на "някой".
цитирай
10. turb04 - Със сигурност сами се докарахме до ...
25.06.2011 12:01
monaliza121 написа:
Със сигурност сами се докарахме до това положение.
Изборът е наш, а не на "някой".


Интересна теза. И какво зависеше от хората?
Аз съм на принципа - На вълка му е дебел вратът, защото сам си върши работата, но тук нямаше как при обладалото ни овчедушие...
цитирай
11. toshotoshev - Добре написано, но. . . не, няма да се ...
25.06.2011 18:06
Добре написано, но ... не, няма да се събудим ... Нещата вървят на лошо и не само в БГ, та усмивки ще има все по-рядко.
цитирай
12. turb04 - Добре написано, но. . . не, няма да се ...
25.06.2011 18:38
toshotoshev написа:
Добре написано, но ... не, няма да се събудим ... Нещата вървят на лошо и не само в БГ, та усмивки ще има все по-рядко.


Напълно си прав - това е световна политика, целяща смесване на етносите и размиване на културно-социалните граници.
Така всичко се превръща в лесноконтролируема аморфна маса, лишена от собствени воля и национален идентитет.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2649682
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031