Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2011 21:16 - Мълчанието
Автор: turb04 Категория: Изкуство   
Прочетен: 6025 Коментари: 27 Гласове:
14


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Мълчанието кацна на прозореца. Не съм го викал, не съм го и чакал, но то дойде.

Настръхнало е и острите му като резци очи се забиват там, където крия себе си.

Не се срещаме за пръв път. По-скоро неговата поява е периодична, макар и нежелана. Сега ще се слее с мен, но непрекъснато ще напомня за присъствието си с хиляди въпроси, забележки и язвителност.

Свикнал съм му, но въпреки това ми е дискомфортно, защото То успява някак да насити със себе си всичко около и в мен е да спусне непроницаема завеса между мен и онова, което харесвам и обичам.

Сега ще е черно. Тежко и черно и дори ярките светлини на лампите няма да могат да пробият чернилката.

Ще горчи.

Винаги горчи.

Ще боли.

Винаги боли от мълчанието.

 

А разправят, че мълчанието било злато...




Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. luxporto - Болката е вкуса на живота. А, там в ...
23.06.2011 21:20
Болката е вкуса на живота. А, там в тъмните и тихи дебри на мълчанието се раждат всички истини. Времето тече бавно, показвайки ни колко много от него вече се е изнизало през пръстите ни...в мълчание!
цитирай
2. turb04 - Болката е вкуса на живота. А, там в ...
23.06.2011 21:22
luxporto написа:
Болката е вкуса на живота. А, там в тъмните и тихи дебри на мълчанието се раждат всички истини. Времето тече бавно, показвайки ни колко много от него вече се е изнизало през пръстите ни...в мълчание!


След това се осъзнаваш, че всъщност мълчанието е вечността, а другото е временен шум, макар и успокояващ и приятен...
цитирай
3. luxporto - Не мога да не се съглася. Само в миг ...
23.06.2011 21:41
Не мога да не се съглася. Само в миг тишина се кътат всички вечности.
цитирай
4. turb04 - Така е, но това, което ми е странно, е ...
23.06.2011 21:44
Така е, но това, което ми е странно, е че човек на твоите години го е осъзнал... Мълчанието е приоритет или на извънредно мъдрите, или на извънредно изстрадалите, а понякога и на двете заедно.
Стискам палци да е първото!
цитирай
5. luxporto - Мъдрост, може би е силна дума за н...
23.06.2011 21:49
Мъдрост, може би е силна дума за начина ми на мислене, но тя сама по себе си не е от тия странни птици, които кацат където и да е. Без страдание няма нищо. То е в основата на всичко и нищото, и пак в него се ражда всичко. (Което противоречи на теорията, че в мълчанието се ражда истината, но да не навлизаме във въпроси за екзистенциалния смисъл на живота, че поне две вечности от мълчание ни биха родили единствена истина)
П.П-Препрочитайки коменатара си се сетих, че някой (по умен от мен) беше казал, че еиднствената цел на философията е да е неразбираема! Та близо съм до целта :)
цитирай
6. miaa - Мълчанието носи усещане за самота. Привидна
23.06.2011 21:51
Тя е необходимост за да се останем насаме със себе си.
И Да заредим батериите..Да подредим поредния житейски ребус:)
В главата си, ..а после и в хармония със света, в който живеем.
цитирай
7. turb04 - Значи аз не удовлетворявам фило...
23.06.2011 21:55
Значи аз не удовлетворявам философските критерии по принцип, защото те разбирам ли? :)
Екзистенциален и живот е малко тафталогия, защото екзистенц означава съществуване, което е синоним на живот, но си признавам, че все едно си ми чела мислите по въпроса :)
цитирай
8. turb04 - Тя е необходимост за да се останем ...
23.06.2011 21:56
miaa написа:
Тя е необходимост за да се останем насаме със себе си.
И Да заредим батериите..Да подредим поредния житейски ребус:)
В главата си, ..а после и в хармония със света, в който живеем.


Ако за теб мълчанието е само това, то ти си един щастлив човек :)
цитирай
9. luxporto - Понякога се питам дали не сме пос...
23.06.2011 21:56
Понякога се питам дали не сме постоянно сами със себе си, но просто отказваме да чуваме своя глас измежду виковете на света наоколо... Нямали ли сте усещането, че всеки е залостен в своя малка сфера? И част от сърцето и съзнанието му винаги ще е в сянка, просто защото отделяме прекалено много време да се опитаме да излезем от там, а не да поканим някого при себе си. (отплеснах се)
цитирай
10. luxporto - 7. turb04 - Значи аз не удовлетво...
23.06.2011 22:00
7. turb04 - Значи аз не удовлетворявам фило...
21:55 Значи аз не удовлетворявам философските критерии по принцип, защото те разбирам ли? :)

И тези както всички критерии са измислени, за да ни държат в напрежение и вечна неудовлетвореност. Но, понеже нищо не е идеално, мисля че, покриваме изискванията за едно философско общуване.
цитирай
11. turb04 - Аз не съм напрегнат човек - напротив ...
23.06.2011 22:05
Аз не съм напрегнат човек - напротив :)
Момиче, ти говориш страшни неща... Какво си преживяла?
цитирай
12. luxporto - Защо пък страшни? Не си ли съгласен? ...
23.06.2011 22:12
Защо пък страшни? Не си ли съгласен? (някак естествено минах на "ти", надявам се уместно)
Нищо необичайно. За 18 години не може да те сполети всичко за което не си подготвен. Друга тема на разговор е, че понякога се чувствам на около сто. (хаха)
цитирай
13. turb04 - Ами, именно защото говориш като ...
23.06.2011 22:15
Ами, именно защото говориш като човек поне близо до стоте :)
Аз съм наполовина на тази възраст, ама и аз говоря така и именно понеже съм наясно какви са причините, та затова ти казах, че говориш страшни неща...
18 е прекалено рано дори за наченка на подобни съждения, а ти направо вадиш едни разсъждения, дето за мен са актуални от 5 години насам...
цитирай
14. luxporto - В някоя паралелна реалност вяро...
23.06.2011 22:21
В някоя паралелна реалност вяроятно съм и на повече. Като се замислиш само колко животи сме изживели "блъскайки" се отново и отново в непреодолими стени от типа на "ами ако, но, обаче и само ако..."
Странното е че, такива разговори ме провокират да говоря и разсъждавам в часове. И тук идва нова дилема, дали така губим от вермето си за живеене или само тогава живеем. (пак се отплеснах, ха ха)
цитирай
15. turb04 - Нищо не губим, защото това е част от ...
23.06.2011 22:23
Нищо не губим, защото това е част от живота :)
Знаеш ли, животът е много просто нещо, съставено да работи по извънредно прости правила, но ние сме царе да правим батаци и каши.
Винаги се стремя да избягвам философските категории, защото те те обуславят и се стараят да те вкарат в рамка, а същината на живота е тоталната свобода :)
Лошото е, че и аз мога да разсъждавам с часове по темата :))))
цитирай
16. luxporto - :) Ооо, колко съм съгласна само, че ...
23.06.2011 22:30
:) Ооо, колко съм съгласна само, че живота е свобода.
Но, някак си естесвено това води от един милиард други въпроси...
Но, в момента около мене прекалено приятна индигова нощ, за да решавам и проблемите на свободата. Чисто по тийийджърски ще я приема за константа и ще си внуша, че е постижима.
цитирай
17. turb04 - Свободата е най-постижимото нещо, ...
23.06.2011 22:34
Свободата е най-постижимото нещо, стига да й дадеш шанс :)
Аз цял живот съм свободен, независимо от кърпената ми глава и хилядите пречки :)
Най-много обичам три неща (не са степенувани), да съм свободен, да се усмихвам и да обичам :)
цитирай
18. luxporto - Звучиш като един щастлив и успял ...
23.06.2011 22:36
Звучиш като един щастлив и успял човек.
:) И колко хубаво написа да обичам, а не да съм обичан. Същински Принц на Розата!
цитирай
19. turb04 - Да, аз наистина обичам да обичам - ...
23.06.2011 22:42
Да, аз наистина обичам да обичам - това е състоянието, в което се чувствам най-добре, но то на практика никога не е оставало ненаказано :)
Ама на кой му пука пък?
Ще ти разкажа нещо.
Аз съм човек, който се радва и се грижи за хората, които обича и на които държи.
В края на 2008 се запознах с едно момиче от блога, с което след това имахме едни наистина изпепеляващи (във всеки един смисъл) истории.
Аз обичам да правя подаръци и й бях взел нещо, което няма никакво значение, всъщност, защото за друго ми е приказката.
Чухме се в деня преди Коледа и се разбрахме да се видим.
Беше ми взела подарък, което направо ме хвърли в шок!
Тогава осъзнах, че от 20 години никой не ми беше подарявал нищо!
цитирай
20. luxporto - Красиво по особено тъжен начин, ама ...
23.06.2011 22:47
Красиво по особено тъжен начин, ама пък красиво...
И то не заради подаръка, а заради подарение чувства, усмивки, нощи и дни на себеотдаване. Хубаво е да знаеш, че има хора които подаряват сърцата си и не очакват нищо, не мрънкат, че не са го получили, не настояват за нищо. Защото любовта винаги се подарява.
цитирай
21. turb04 - И любовта не е еднозначна катего...
23.06.2011 22:49
И любовта не е еднозначна категория. Колкото хора, горе-долу толкова и виждания по въпроса, но все пак има някакво общо събирателно за нея :)
цитирай
22. luxporto - Не е ли тя във всеки един миг и вдиш...
23.06.2011 22:53
Не е ли тя във всеки един миг и вдишване.
В общи линии човеците я ползваме за светлина в тунела. Или ще е спаеснието или ще е влака. Чакаме я, борим се за нея, страдаме и пак чакаме... Но, и тя като Неволята си живее някъде в нас и чака някой да я пусне на свобода.
цитирай
23. turb04 - хмм, май тук усетих първото разл...
23.06.2011 22:54
хмм, май тук усетих първото различие от началото на разговора :)
цитирай
24. luxporto - То, пък щеше да е зловещо да няма р...
23.06.2011 22:58
То, пък щеше да е зловещо да няма различия. Но, те пък правят света толкова шарено място... Ще си изложиш ли мнението.
цитирай
25. turb04 - Може ли след прочита ти?
23.06.2011 23:00
Може ли след прочита ти?
цитирай
26. luxporto - Мисля, че той ще бъде достатъчен ...
23.06.2011 23:13
Мисля, че той ще бъде достатъчен отговор...
цитирай
27. turb04 - И аз така мисля :)
23.06.2011 23:18
И аз така мисля :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2659838
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930