Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2011 22:55 - Мъртвите в мен
Автор: turb04 Категория: Изкуство   
Прочетен: 1722 Коментари: 6 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Мъртвите, които носим в нас...

Замисляли ли сте се, на какво заприличва нашето кошче за отпадъци към края на живота ни, а и не само?

В него сме нахвърляли какво ли не – неприятни спомени от детството, разочарования, болки телесни и душевни, страдания, гняв, разочарования, но онова, което най-много тежи са мъртъвците, които носим в нас...

Това не са само онези, които са напуснали нашия свят, а и те, може би защото и физически са се преселили някъде другаде, не заемат много място.

Страшни са онези мъртъвци, които непрекъснато напомнят за себе си и за стореното от нас на тях и от тях на нас. Това са бившите приятели, близки и онези, които много сме обичали...

Те никога не ни напускат и си ги носим като непосилен товар до края на дните си. Дори да искаме да ги забравим, те са там и само чакат удобния момент да изявят своята вледеняваща призрачна същност. Те обичат това... Обичат да ни припомнят за себе си, за нашите грешки и за злото сторено и в двете посоки. Така се хранят и поддържат мъртвешката си ненавист и неконтролируема злоба...

Онова, което ме подсети за тях е една случка отпреди няколко дни.

Случката мина и замина, но мъртвецът се появи днес – очевидно е изчаквал някакъв удобен според него момент...

Онзи ден, докато с Марина пътувахме към центъра минахме покрай една детска градина в близост до тях и изведнъж си спомних...

Беше един петък. Последният ден, в който бях в болницата и в онова отделение, което наричам “Страната на сенките”...

Преди да тръгна Теди проведе нашия любим ритуал с уговорки, дали и кога ще дойда, какво да му донеса, в колко часа ще съм там и така нататък.

Когато излязох от болницата минаваше пет и половина, но дните вече бяха дълги, защото лятото се бе настанило трайно.

Не зная защо минах по тази улица. Нямаше някаква особена причина, но изведнъж видях Гоги и Марина да крачат на метри пред мен.

Забавих ход и спрях, като се надявах Гоги да не се обърне и да ме види....

Гледах ги как вървят нагоре по улицата, а дърветата току ги скриваха от погледа ми...

Когато бяха в края на улицата и тръгнаха да завиват и аз тръгнах, карайки бавно и внимателно, за да не ме забележат.

Е, Гоги ме забеляза и каза нещо троснато на Марина.

Аз вече бях почти зад тях и свалих прозореца на колата.

Извиках няколко пъти Марина, но тя изглеждаше стресната и крачеше напред без да поглежда, а и не можех да видя очите й, защото носеше някакви тъмни детски очила...

Извиках я още веднъж, тя се обърна и за секунда ме погледна, а след това отново се загледа пред себе си и продължи да крачи до сестра си...

Почувствах се отвратително...

Добре, между мен и Гоги нещата бяха гейм оувър, но защо трябва да настройва и тя Марина срещу мен...

Прибрах се у дома и цялата вечер ми бе криво...

На другия ден отидох да вида Теди в болницата, но през нощта той си бе тръгнал от нашия свят... Онази гадна болест, която го бе изпила бавно и стръвно се бе смилила над моето любимо момче и го бе отвела някъде...

Почувствах се отвратително, защото за тези няколко дни бях обикнал Теди като свое дете и смъртта му ме смая, макар и аз самият все още да не бях отписан от списъка й....

Още тогава интуитивно свързах раздялата с Теди и срещата с Марина, а може би това ме накара най-сетне да заведа изпълнителното дело и сега да се радвам на щастието да бъда всяка събота с моята малка Принцеска! Може би Теди е бил онази сила, която жертвайки себе си ми е дарила здраве и щастие... Не зная... Въпреки че животът е нещо много просто, неяснотиите в него го правят неизбродим и загадъчен лабиринт за нашите умове...

Защо ви разказвам това.

Защото си спомних и усетих присъствието на мъртвеца...

Защото едно дете ме обикна безкористно и – сигурен съм – направи нещо, по някакъв неразбираем за мен начин, та да бъда щастлив, а жената, която обичах повече и от себе си се опита да ме лиши от това щастие...

Тази вечер си мислих, кой от двамата е мъртвец?

Обичам ги и двамата. По различен начин, но силата на обичта ми е еднаква!

И знаете ли, кое е най-парадоксалното?

Усещам, че Теди живее в мен, макар да е напуснал този свят, а живата Гоги е онзи мъртвец, който най-много тежи.....




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eksplozia - идвам за да го кажа тук! :)
20.06.2011 11:19
текста ти е написан много добре, но за съжаление съм пристрастна тъй като засяга една много болезнена тема, тук таме има леки неясноти за читателите , но те според мен са маловажни в случая.
цитирай
2. turb04 - Е, все пак аз съм го писал, а доста ...
20.06.2011 11:22
Е, все пак аз съм го писал, а доста хора знаят, за какво иде реч :)
цитирай
3. ve6titsa - Нали знаеш
20.06.2011 13:55
Отхвърленте спомени и чувства са като снега и пясъка.Ти ги трупаш,а те някой ден се срутват на главата ти.
цитирай
4. turb04 - Уви, няма все още открит способ да се ...
20.06.2011 14:21
Уви, няма все още открит способ да се дематериализират и все някъде се трупат, а все пак, ако си отговорен човек, няма да ги трупаш върху друг за да затиснат него ....
цитирай
5. elineli - Винаги
20.06.2011 20:21
ще я обичаш. Дори да е невъзможно, необяснимо и утопично. Така е, защото сме по Негов образ и подобие - Богободобни, но грешни - хора.
цитирай
6. turb04 - Аз бягам от такова абсолютизиране, ...
20.06.2011 23:35
Аз бягам от такова абсолютизиране, а и не съм привърженик на догмите, но това е много дълъг разговор :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: turb04
Категория: Спорт
Прочетен: 2656933
Постинги: 623
Коментари: 6144
Гласове: 16000
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930